Oferujemy szeroki asortyment części i akcesoriów rowerowych, ale również sprawną i fachową obsługę.
Rowery MTB (ang. Mountain Terrain Bike), czyli rowery górskie, to sprzęt, którego przeznaczeniem jest jazda w trudniejszym terenie, np. górskie ścieżki, szlaki leśne, specjalne tory przeszkód.
Ramy rowerów MTB występują w różnych kształtach, zależnie od przeznaczenia roweru. Najczęściej spotykanym rodzajem ramy jest hardtail, ze względu na pros...
Rowery MTB (ang. Mountain Terrain Bike), czyli rowery górskie, to sprzęt, którego przeznaczeniem jest jazda w trudniejszym terenie, np. górskie ścieżki, szlaki leśne, specjalne tory przeszkód.
Ramy rowerów MTB występują w różnych kształtach, zależnie od przeznaczenia roweru. Najczęściej spotykanym rodzajem ramy jest hardtail, ze względu na prostotę budowy, niewielką masę oraz niski koszt produkcji i serwisu. W przypadku rowerów służących do bardziej wymagających zjazdów tj. rowery downhillowe stosuje się ramy z pełną amortyzacją (tzw. full suspension). Ramy rowerów górskich wykonywane są najczęściej z aluminium lub włókna węglowego. Klasyczny rower MTB posiada koła 26”, obecnie wypierane rozmiarami 27,5” oraz 29”. Dla zwiększenia trakcji opony w rowerach górskich są szerokie, a stopień agresywności bieżnika dobiera się do warunków terenowych. W rowerach MTB, w zależności od przeznaczenia stosuje się różne typy przełożeń. Konfiguracji jest wiele: mechanizm korbowy może być wyposażony w 1,2 lub 3 tarcze - natomiast stosowane kasety posiadają od 7 do 11 zębatek. Dla poprawy bezpieczeństwa w standardzie montowane są bardzo skuteczne hamulce tarczowe coraz rzadziej V-brake.
Subkategorie
Typ roweru górskiego posiadający amortyzowaną ramę oraz widelec przedni, pozwala to na sprawniejsze poruszanie się w trudnym terenie – rower doskonale wytłumia wszelkie nierówności oraz zapewnia stałą trakcję obu kół, niweluje również drgania przenoszone na kręgosłup. Istnieje wiele konstrukcji ram w zależności od przyjętych rozwiązań jedno-, trój- lub czterozawiasowych o różnych długościach skoku, począwszy od ugięcia 80 - 100mm dla XC do ponad 200mm w downhill’u. Amortyzatory przednie również występują w kilku wariantach: rurowe jedno lub dwu półkowe klasyczne bądź USD (upside-down) czy wzbudzający kontrowersyjne emocje jedno goleniowy Lefty marki Cannondale. Aby zmniejszyć utratę energii podczas pedałowania pod górę amortyzatory wyposaża się w blokady. Rowery Full Suspension świetnie nadają się na maratony MTB lub całodniowe przejazdy terenowe.
Rowery górskie z kołami o średnicy 29 cali, (potocznie nazywane „twentyniner”), pozwalają zmniejszyć kąt natarcia na przeszkodę (lepiej pokonują krawężniki, korzenie ubytki nawierzchni), szerokie opony przylegają większą powierzchnią do gruntu zapewniając tym samym lepszą trakcję. Dodatkową zaletą terenowej jazdy „29em” jest wyczuwalna stabilność, porównywalna z jazdą na rowerze turystycznym, a wszystko dzięki płynnemu ruchowi obrotowemu kół, z kolei na gładkich nawierzchniach rower toczy się szybko niczym rower cross’owy. Dodatkową korzyść 29 poczują osoby preferujące jazdę turystyczną, które jednak nie chcą używać roweru trekkingowego, ale górala z prawdziwego zdarzenia. Zalety dwudziestki dziewiątki w pełni wykorzystają ludzie bardzo wysocy. Nie ulega wątpliwości, że dla kolarza mierzącego ponad 190 cm wzrostu jest to rozwiązanie niemal idealne. Nie oznacza to jednak, że „29er” nie nadaje się dla kogoś niższego.
Rowery górskie z kołami o średnicy 27,5 cala to „nowy” standard rowerów MTB, określany również rozmiarem 650b.
Złoty środek dla tych, którzy posmakowali jazdy w górach na dużym kole 29”, ale czuli brak dynamiki i żywiołowości małego rozmiaru 26”. Nowe koło świetnie spisuje się w rowerach typu enduro, all mountain i trail. Lepiej przejeżdża po nierównościach, niż 26”, ale nie jest ociężałe i ma mniejszy wpływ na manewrowość w zakrętach niż „29er”. To najbardziej uniwersalny rozmiar kół, na którym odnajdą się osoby niskie, jak i bardzo wysokie. Fani grawitacyjnych odmian MTB odczują mniejszą podatność średniego koła na wpadanie w dziury i związane z tym utraty prędkości. Rower pozostaje przy tym zwrotny i pozwala wykorzystać pełnię nabytej techniki jazdy.
Rower górski z standardowymi kołami o średnicy 26 cali.
Podstawowy i pierwotny standard rowerów górskich. Mały rozmiar kół sprawdzi się idealnie na bardzo krętych trasach oraz takich, które obfitują w strome podjazdy. Rower taki jest bowiem sztywniejszy, zwrotniejszy oraz reaguje bardziej dynamicznie. Różnicę zauważyć można również w wadze. Biorąc pod uwagę oferowany przez producentów duży wybór rozmiarów ram od 12” do 24” przygodę z MTB może rozpocząć nawet 9-cio latek.
Rowery MTB Women na pierwszy rzut oka są podobne do męskich jednak różnica tkwi w odmiennej geometrii ramy dostosowanej do anatomii kobiecego ciała (krótsza rama, czasami obniżona górna rura), pozwalającej komfortowo pokonywać dłuższe dystanse i czuć się swobodnie podczas jazdy. Kolejną różnicą jest siodło - trochę szersze i krótsze od męskiego. Stosowane układy napędowe, hamulcowe oraz typy ram (amortyzacja przednia lub pełna) są takie same jak rowerach męskich.
Fat Bike to stosunkowo nowy segment rynku rowerowego stworzony na Alasce jako alternatywa dla skuterów śnieżnych. Okazał się jednak bardziej wszechstronny doskonale sprawdzając się na piaszczystych i skalistych podłożach. Zbudowany na bazie roweru górskiego charakteryzuje się masywnymi oponami, o szerokości od 4 do 5 cali. W większości Fat bike’i pozbawione są amortyzacji (są wyjątki), zadanie to przejmują szerokie niskociśnieniowe (0,5 – 2 bar) opony. Podstawowe modele posiadają ramę stalową wyższe aluminiową z hamulcami tarczowymi.