Szosowe
Oferujemy szeroki asortyment części i akcesoriów rowerowych, ale również sprawną i fachową obsługę.
Rowery szosowe przeznaczone są przede wszystkim do szybkiej jazdy po utwardzonych powierzchniach – klasyczne szosy, rowery Triathlonowe oraz torowe, wyjątek stanowią rowery przełajowe, które dzięki szerszej oponie z agresywnym bieżnikiem pozwalają na jazdę w terenie. Na osiągi w tej grupie rowerów mają wpływ odpowiednio skonfigurowane przełożeni...
Rowery szosowe przeznaczone są przede wszystkim do szybkiej jazdy po utwardzonych powierzchniach – klasyczne szosy, rowery Triathlonowe oraz torowe, wyjątek stanowią rowery przełajowe, które dzięki szerszej oponie z agresywnym bieżnikiem pozwalają na jazdę w terenie. Na osiągi w tej grupie rowerów mają wpływ odpowiednio skonfigurowane przełożenia, niska masa, geometria ramy, wąskie opony zapewniające małe opory toczenia, pochylona pozycja kolarza dla poprawy aerodynamiki.
Subkategorie
Rowery z grupy Road służą przede wszystkim do jazdy sportowej po powierzchniach gładkich i drogach asfaltowych. Rama w rowerze szosowym jest bardzo sztywna, lekka i z reguły pozbawiona amortyzacji. Wyjątkiem są rowery marki Cannondale, w modelach Slate zastosowano przedni amortyzator Lefty, o skoku 30 mm. Kierownica najczęściej gięta (klasyczny baranek) z zamocowanymi klamkomanetkami obsługującymi hamulce szczękowe lub tarczowe oraz przerzutki – przednią z 1, 2, lub 3 zębatkami i tylną obsługującą 8, 9,10 lub 11-rzędową kasetę. Koła mają rozmiar 28", w wyższych modelach posiadają obręcze o wysokim profilu oraz aerodynamiczne, płaskie szprychy. Cienkie opony (przeważnie 23 mm – 25 mm) pompowane są do bardzo wysokich ciśnień – ok. 10 bar, a w przypadku zastosowania szytek aż do 15 bar. Pozycja kolarza jest mocno pochylona do przodu co wpływa bardzo korzystnie na aerodynamikę.
Rowery Triathlonowe jak sama nazwa wskazuje zaprojektowane są specjalnie do dyscypliny sportowej będącej kombinacją: pływania, jazdy rowerem i biegu zwanej Triatlonem. Charakterystyczny i zarazem najważniejszy w tego typu rowerach jest kąt rury podsiodłowej od 76O do 80O, gdzie w typowych rowerach szosowych kąt ten wynosi ok. 72O.Co to daje? Biodra znajdują się bardziej na wysokości środka suportu co pociąga za sobą fakt większego wykorzystania mięśni czworogłowych uda podczas pedałowania, korzyścią jest łatwiejsze przejście do następnego etapu Triathlonu – biegu. Rowery Triathlonowe wyposażone są w kierownice z „lemondką” na której znajdują się manetki - zawodnik jest położony na kierownicy, a więc przyjmuje bardziej aerodynamiczną pozycję. Ponad to dla zmniejszenia oporów powietrza rury ramy, widelca i kierownicy posiadają aerodynamiczny przekrój. Stosowany układ napędowy jest taki sam jak w rowerach szosowych.