Szosowe

Rowery szosowe przeznaczone są przede wszystkim do szybkiej jazdy po utwardzonych powierzchniach – klasyczne szosy, rowery Triathlonowe oraz torowe, wyjątek stanowią rowery przełajowe, które dzięki szerszej oponie z agresywnym bieżnikiem pozwalają na jazdę w terenie. Na osiągi w tej grupie rowerów mają wpływ odpowiednio skonfigurowane przełożeni...

Rowery szosowe przeznaczone są przede wszystkim do szybkiej jazdy po utwardzonych powierzchniach – klasyczne szosy, rowery Triathlonowe oraz torowe, wyjątek stanowią rowery przełajowe, które dzięki szerszej oponie z agresywnym bieżnikiem pozwalają na jazdę w terenie. Na osiągi w tej grupie rowerów mają wpływ odpowiednio skonfigurowane przełożenia, niska masa, geometria ramy, wąskie  opony zapewniające małe opory toczenia, pochylona pozycja kolarza dla poprawy aerodynamiki.  

Więcej

Szosowe Brak produktów w tej kategorii

Subkategorie

  • Road

    Rowery z grupy Road służą przede wszystkim do jazdy sportowej po powierzchniach gładkich i drogach asfaltowych. Rama w rowerze szosowym jest bardzo sztywna, lekka i z reguły pozbawiona amortyzacji. Wyjątkiem są rowery marki Cannondale, w modelach Slate zastosowano przedni amortyzator Lefty, o skoku 30 mm. Kierownica najczęściej gięta (klasyczny baranek) z zamocowanymi klamkomanetkami obsługującymi hamulce szczękowe lub tarczowe oraz przerzutki – przednią z 1, 2, lub 3 zębatkami i tylną obsługującą 8, 9,10 lub 11-rzędową kasetę. Koła mają rozmiar 28", w wyższych modelach posiadają obręcze o wysokim profilu oraz aerodynamiczne, płaskie szprychy. Cienkie opony (przeważnie 23 mm – 25 mm) pompowane są do bardzo wysokich ciśnień – ok. 10 bar, a w przypadku zastosowania szytek aż do 15 bar. Pozycja kolarza jest mocno pochylona do przodu co wpływa bardzo korzystnie na aerodynamikę.

  • Triathlon

    Rowery Triathlonowe jak sama nazwa wskazuje zaprojektowane są specjalnie do dyscypliny sportowej będącej kombinacją: pływania, jazdy rowerem i biegu zwanej Triatlonem. Charakterystyczny i zarazem najważniejszy w tego typu rowerach jest kąt rury podsiodłowej od 76O do 80O,  gdzie w typowych rowerach szosowych kąt ten wynosi ok. 72O.Co to daje? Biodra znajdują się bardziej na wysokości środka suportu co pociąga za sobą fakt większego wykorzystania mięśni czworogłowych uda podczas pedałowania, korzyścią jest łatwiejsze przejście do następnego etapu Triathlonu – biegu. Rowery Triathlonowe wyposażone są w kierownice z  „lemondką” na której znajdują się manetki - zawodnik jest położony na kierownicy, a więc przyjmuje bardziej aerodynamiczną pozycję. Ponad to dla zmniejszenia oporów powietrza rury ramy, widelca i kierownicy posiadają aerodynamiczny przekrój. Stosowany układ napędowy jest taki sam jak w rowerach szosowych.

  • Cyklocross

    Wszechstronne Rowery przełajowe przede wszystkim zostały stworzone  jak sama nazwa wskazuje do kolarstwa przełajowego, ale świetnie nadają się do zimowego treningu kolarzy szosowych, jak i w rekreacyjnej jeździe po asfalcie, żwirze czy leśnych ścieżkach. Niska waga ułatwia zawodnikom przenoszenie roweru przez przeszkody terenowe. Zwykle stosuje się ramy aluminiowe lub carbonowe z geometrią zbliżoną do rowerów szosowych. Koła 28” z oponami o szerokości ok. 30 mm z bieżnikiem o różnym stopniu agresywności zapewniają lepszą przyczepność. Skuteczność hamowania zapewniają hamulce tarczowe lub rzadziej szczękowe V-brake czy cantilever. Stosowane układy napędowe zapożyczone z grup szosowych lecz z przełożeniami bardziej terenowymi.

  • Road/Cyklocross women's

  • Tandem

Strona wykorzystuje pliki cookies.

ePartnerzy Marketingowi